خبر خوش: تلاش ها جواب داد و زمین برای پروژه مسکن ملی تامین شد.

خبر خوش: تلاش ها جواب داد و زمین برای پروژه مسکن ملی تامین شد. مردم شریف شهرستان نطنز، سلام بدون مقدمه می خواهم در مورد یکی از سنگین ترین پروژه های۲ سال گذشته شهرستان با شما عزیزان صحبت کنم، موضوعی که طی چند ماهی که من خادم شما هستم هر بار مورد سوال قرار گرفتم، […]

خبر خوش: تلاش ها جواب داد و زمین برای پروژه مسکن ملی تامین شد.

مردم شریف شهرستان نطنز، سلام
بدون مقدمه می خواهم در مورد یکی از سنگین ترین پروژه های۲ سال گذشته شهرستان با شما عزیزان صحبت کنم، موضوعی که طی چند ماهی که من خادم شما هستم هر بار مورد سوال قرار گرفتم، گفتم کمی صبر کنید و بر پیگیری هایمان افزودیم،بله!

“پروژه تامین زمین مسکن ملی در شهرهای شهرستان”

پروژه ای که در خالدآباد و طرقرود با مشکل تامین زمین مواجه نبود، ولی در بادرود و خصوصا در نطنز بسیار پیچیده شد.
در شهر بادرود ۲۸ پلاک برای ۵۶ واحد تامین شدو تحویل بنیاد مسکن شده است. همین روزها هم ۲۰ پلاک مجدد برای ۴۰ نفر تحویل بنیاد مسکن خواهد شد و یک طرح ۴۰ پلاکی هم دستور کار است، که در کمیسیون ماده ۵ تایید شده و منتظر ابلاغ هستیم. در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید هم زمین متعلق به جهاد کشاورزی در بادرود به مساحت ۱/۵ هکتار در دست اقدام برای در اختیار قرار دادن برای این پروژه مهم می باشد. و بعبارتی در بادرود هم تامین زمین به میزان کافی انجام شده و به زودی تحویل خواهد شد.

و اما داستان شهر نطنز:
۱.تقریبا ۸۰۰ نفر متقاضی قطعی ثبت نام کامل و حائز شرایط
۲. ۴۰۰ نفر ثبت نام کامل شده و پرداخت ۴۰میلیون(از سال۹۹)
۳. باتوجه به نبود زمین، مسئولین وقت مجبور به قرعه کشی شدند و صرفا برای ۱۶۰ نفر زمین تامین شد
۴. تکلیف ۶۴۰ نفر دیگر چه بود؟
در این مقطع که ابتدای انتصاب بنده بود، به موضوع ورود کردیم و ۳ اتفاق بسیار مهم رقم خورد:
۱. به چند دلیل باید زمین تغییر میکرد، از جمله:
عدم پیش بینی دفع فاضلاب
ایجاد حتمی مشکلات ترافیکی در محدوده
وجود معابر باریک در نقشه ها
مشکل دفع آب های سطحی
عدم وجود زمین برای بقیه متقاضیان
این تغییر زمین در نگاه اول شاید ساده باشد ولی اهل فن می دانند چه مشقت هایی ایجاد خواهد شد ولی توانستیم با حمایت استاندار ومعاونین ایشان این اتفاق مهم را رقم بزنیم و این قطعه زمین از دستور کار خارج شد.

۲. خب پس زمین از کجا تامین شود؟ هیچ زمین مناسبی در محدوده شهر وجود نداشت! از طرفی هم قیمت زمین و اجاره و رهن در حال افزایش!
در اینجا دومین گام را برداشتیم، راهکار چه بود؟

باید زمین خارج از محدوده به شهرنطنز الحاق می شد، پیشنهاد برای الحاق یک قطعه زمین در مکان مناسبی را ارائه دادیم. در اولین جلسه برخی مدیران استانی گفتند: آقای فرماندار این الحاق ۲سال طول میکشد!
ولی ما با مردم عهد بسته بودیم که پای کارشان باشیم.
هرروز و هرهفته پیگیری و جلسات مکرر استانی در سطوح ارشد، مکاتبات و مذاکرات و نهایتا به لطف خدا وهمراهی مدیران ارشد استان، همان پروژه ای که ۲ سال وقت نیاز داشت، طی ۴ ماه انجام شد، ۴ ماه!
و تقریبا ۴ هکتار زمین به محدوده شهری الحاق گردید.

۳. اما آیا کفایت میکرد؟ هنوز نیاز به طور کامل بر طرف نشده بود و برای متقاضیان جدید نهضت ملی مسکن با مشکل مواجه بودیم. تقریبا ۴۰۰ واحد کسر داشتیم، یاعلی گفتیم و گام سوم را که سخت ترین قسمت ماجرا بود را برداشتیم.
تمام شهر را زیر و رو کردیم، نقشه ها، مجوزها، قراردادها، زمین های بایر و غیربایر، هیچ امیدی نبود.
اما دست لطف خدا بازهم به کمکمان آمد.
یک قطعه زمین که سال های دور با شرایطی در اختیار شهرداری بود را رصد کردیم. مذاکرات شروع شد، جلسات پی در پی، از پیگیری استاندار محترم، معاون عمران استاندار و سفر شبانه ایشان به نطنز گرفته تا اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرستان، شهرداری و جلسات مکرر با شورای شهر نطنز.
قهر و آشتی ها، دادزدن ها، مکاتبات تند و تیز، قطع امید کردن ها، رفت و برگشت ها انجام شد تا به کار مردم لطمه وارد نشود. و نهایتا این ماراتن هم بعد از ۶ ماه انجام شد و با ملاحظات کامل قانونی و بدون وارد شدن صدمه به شهرداری نطنز، زمین در اختیار قرار گرفت. و اتفاقا از این رهگذر هم شهرداری به مطالبات قبلی خودش رسید و هم گره از کار مردم باز شد. در این مسیر انصافا همراهی شورای شهر نطنز و خصوصا رئیس شورا کمک کننده بود.

اکنون زمین برای ساخت مسکن بیش از ۸۰۰ نفر تامین شده وبا شرایط زیر و غیر قابل مقایسه با زمینی که قرار بود برای ۱۶۰ !! نفر ساخته شود:
امکان دفع فاضلاب
عدم ایجاد مشکل ترافیکی
ایحاد گستردگی و بزرگ شدن شهر
ایجاد مرکز جمعیتی جدید و رسیدن خدمات به منازل کنونی
وجود فضای سبز نزدیک به محدوده
رعایت عدالت بین متقاضیان

و نهایتا مشکل تامین زمین در کل شهرستان حل شد

مردم شریف شهرستان، بدانید
ما خود را خادم شما می دانیم و به این خدمت می نازیم، دولتِ مردم نهایت تلاشش را به کار بسته است تا باری از دوش مردم عزیز بردارد.
از استاندار محترم و معاون عمرانی ایشان، مدیرکل راه و شهرسازی و معاونین شان، شورای شهر و شهرداری های شهرستان،اداره راه و شهرسازی نطنز. و همکارانم درفرمانداری بابت این همدلی وهمگامی تشکر میکنم.
یاعلی مدد
محمدظریفی
فرماندارنطنز
آبان ۱۴۰۱

برچسب ها :
مطالب مشابه

مراسم تودیع و معارفه مدیر امور آبفا منطقه بادرود برگزار شد امروز دوشنبه ۱۶ بهمن مدیر جدید امور آبفا منطقه بادرود طی مراسمی در محل فرمانداری شهرستان معرفی شد. مراسم تقدیر و تجلیل از تلاش و خدمات افشین بارونی و معارفه علیرضا کیوان به عنوان مدیر جدید امور آبفا منطقه بادرود در محل فرمانداری شهرستان […]

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

فوری فرماندار شهرستان نطنز: صلاحیت ۴ داوطلب دیگر در حوزه انتخابیه شهرستان نطنز و بخش قمصر به تأیید شورای نگهبان رسید. محمد ظریفی، رئیس هیات اجرایی انتخابات افزود: با تایید شدن افراد جدید، تعداد داوطلبین در حوزه انتخابات مجلس به ۲۷ نفر رسید.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

دیدار دکتر کیان دهراب پور مدیر کل سازمان انتقال خون استان اصفهان با فرماندار شهرستان نطنز در دیدار مدیر کل سازمان انتقال خون استان با فرماندار که صبح امروز یکشنبه ۱۵ بهمن در محل دفتر فرماندار انجام گرفت مسائل مربوط به انتقال خون در سطح شهرستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و تصمیمات خوبی […]

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

پنجمین پروژه عمرانی افتتاح شده در شهرستان نطنز ،اجرای روکش آسفالت روستای ورگوران می باشد در سومین روز از دهه فجر پروژه روکش آسفالت روستای ورگوران با حضور امام جمعه نطنز، فرماندار،معاونین وی،بخشدار مرکزی ،دهیار و اعضای شورای روستا و تعدادی از اهالی افتتاح گردید. قابل ذکر است پروژه مذکور با اعتبار حدود ۱۵ میلیارد […]

۱۸ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهار =