نشست استاندار اصفهان با اصحاب رسانه در شهرستان نطنز

 سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان نطنز اظهار داشت: مصوبات این سفر برای شهرستان در سه بخش تعریف شده است. ۴۵ مصوبه در بخش شورای اداری، ۱۹ مصوبه در بخش عمران و زیر ساخت و ۱۹ مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تنها بخشی از […]

 سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان نطنز اظهار داشت: مصوبات این سفر برای شهرستان در سه بخش تعریف شده است. ۴۵ مصوبه در بخش شورای اداری، ۱۹ مصوبه در بخش عمران و زیر ساخت و ۱۹ مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تنها بخشی از ثمرات این سفر یک روزه است.

وی ادامه داد: این مصوبات مرتبط با بخش‌های مختلف اعم از راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، ساخت و نوسازی مدارس، صنعت، کشاورزی، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: طی جلسات متعددی که در چند ماه گذشته برگزار شده است پروژه‌های مختلف شهرستان به صورت موردی مطرح و پیشنهادهایی کارشناسی و تخصصی ارائه شده تا امروز با تصویب مصوبات گره از مشکلات مردم باز شود.

مرتضوی در خصوص ضعف نیروی انسانی در ادارات شهرستان نطنز اظهار کرد: سالهاست که مجلس شورای اسلامی محدودیت‌هایی را در بخش استخدام‌های جدید در بدنه دولت بعنوان یک سیاست قانون برنامه دنبال کرده است.

وی افزود: این محدودیت‌ها باعث شده که بدنه دولت نحیف شود و در استان ما در بسیاری ادارات تعداد زیادی از پست‌ها بدون متصدی باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این امر باعث شده فشار دو چندانی بر نیروی انسانی وارد شود، گفت: برای کاهش این مشکل و بهره مندی از توان و ظرفیت نیروی انسانی متخصص و جوان درصدد هستیم تا در قانون برنامه هفتم توسعه برای تقویت بدنه دولت اذن بگیریم. البته در این راستا نیازمند کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم.

مرتضوی در خصوص خرید تضمینی محصول انار بادرود از کشاورزان توسط وزارت جهاد کشاورزی، عنوان کرد: برای خرید تضمینی اذن وزارت جهاد کشاورزی و تأمین اعتبار نیاز است. در بعضی بخش‌ها مانند مرغ با مشکل مواجه بودیم که با همت رسانه ملی و استانی و یاری مردم مشکلات تا حد بسیاری رفع شده است.

وی ادامه داد: در مورد خرید تضمینی محصول انار نیز اگر اذن داده و اعتبار تأمین شود از اولویت‌های اساسی ما این است که اجازه ندهیم به حوزه کشاورزی حاشیه و تنش وارد شود.

استاندار اصفهان در خصوص تغییر کاربری اراضی کویری و کشاورزی، گفت: تأمین امنیت غذایی کشور یکی از قوانین جمهوری اسلامی و مسئولیت آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در صورتی که امنیت غذایی را به خطر بیندازد از خطوط قرمز دولت است؛ بدین جهت هرگونه تغییر کاربری بایستی با دقت، ظرافت و به صورت کارشناسی و با تأیید وزارت کشاورزی انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: بند نخست جلسات شورای زیربنایی استان تصویب خانه‌های کارگری است. اگر مجموعه جهاد کشاورزی به این جمع بندی برسد که تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی حاشیه ایجاد نمی‌کند استان پشتیبان این امر خواهد بود.

استاندار اصفهان در خصوص بهره‌مندی منطقه از وجود معادن، گفت: در جلسات اخیر شورای معادن تلاش کردیم مشکلات این حوزه با همفکری ذی نفعان و مسئولان منطقه به سمتی هدایت شوند که آثار و برکات حوزه معدن در زندگی مردم منطقه و تأمین زیرساخت‌های موجود نمایان شود.

مرتضوی افزود: در این راستا کمیته‌ای ذیل شورای معادن استان مصوب شده تا قواعدی را برای استان تعیین کنیم که ضمن آن هر کجا که معدن فعال است برای کمک به زیرساخت‌های منطقه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با این نگاه که نباید سرمایه اجتماعی را فدای سرمایه اقتصادی کنیم. تلاش می‌کنیم با فراهم کردن یک رضایت عمومی فعالیت‌های معدنی استان را پیش ببریم.

وی در خصوص کیفیت آب آشامیدنی شهرستان تصریح کرد: کمیته‌ای را برای بررسی کیفیت آب این منطقه مشخص کرده‌ایم تا به محوریت معاونت عمرانی، فرماندار شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص این موضوع کار کارشناسی انجام و نتیجه را اعلام کنند.

استاندار اصفهان در خصوص ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فولادسازی در شهرستان نطنز، بیان کرد: سرمایه گذاری در استان بایستی براساس سند آمایش سرزمین باشد و بر این امر مصّر هستیم. به چرخه آوردن واحدهای نیمه فعال و راکد از اهداف استان است.

مرتضوی ادامه داد: در ۶ ماه دوم سال گذشته ۲۱۹ واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند. در ۶ ماه نخست امسال نیز ۱۸۰ واحد تولیدی نیمه فعال یا راکد جان دوباره گرفتند. نگاه ما به واحدهای تولیدی به دید سرمایه‌های ملی است که باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند تا همه مردم از ظرفیت آنها بهره مند شوند.

برچسب ها :
مطالب مشابه

مراسم تودیع و معارفه مدیر امور آبفا منطقه بادرود برگزار شد امروز دوشنبه ۱۶ بهمن مدیر جدید امور آبفا منطقه بادرود طی مراسمی در محل فرمانداری شهرستان معرفی شد. مراسم تقدیر و تجلیل از تلاش و خدمات افشین بارونی و معارفه علیرضا کیوان به عنوان مدیر جدید امور آبفا منطقه بادرود در محل فرمانداری شهرستان […]

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

فوری فرماندار شهرستان نطنز: صلاحیت ۴ داوطلب دیگر در حوزه انتخابیه شهرستان نطنز و بخش قمصر به تأیید شورای نگهبان رسید. محمد ظریفی، رئیس هیات اجرایی انتخابات افزود: با تایید شدن افراد جدید، تعداد داوطلبین در حوزه انتخابات مجلس به ۲۷ نفر رسید.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

دیدار دکتر کیان دهراب پور مدیر کل سازمان انتقال خون استان اصفهان با فرماندار شهرستان نطنز در دیدار مدیر کل سازمان انتقال خون استان با فرماندار که صبح امروز یکشنبه ۱۵ بهمن در محل دفتر فرماندار انجام گرفت مسائل مربوط به انتقال خون در سطح شهرستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و تصمیمات خوبی […]

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

پنجمین پروژه عمرانی افتتاح شده در شهرستان نطنز ،اجرای روکش آسفالت روستای ورگوران می باشد در سومین روز از دهه فجر پروژه روکش آسفالت روستای ورگوران با حضور امام جمعه نطنز، فرماندار،معاونین وی،بخشدار مرکزی ،دهیار و اعضای شورای روستا و تعدادی از اهالی افتتاح گردید. قابل ذکر است پروژه مذکور با اعتبار حدود ۱۵ میلیارد […]

۱۸ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =