پرسش و پاسخ
سوال۱:چنانچه بخواهیم سازمان های مردم نهاد تاسیس کنیم چه فرمها و اطلاعاتی نیاز است ؟
پاسخ:
- فرم ارزیابی گزارش عملکرد اجرایی و مالی سازمانهای مردم نهاد
- فرم استعلام پلیس امنیت
- صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
- صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه / عادی به طور فوق العاده
- صورتجلسه تعیین سمت اعضای هیات مدیره
- فرم مشخصات فردی
- تقاضانامه ثبت مؤسسات غیر تجاری
- صورتجلسه مجمع عمومی موسس (عضوپذیر)
- فهرست مشخصات اعضاء هیئت موسس/ هیئت مدیره سازمان
- صورتجلسه مجمع عمومی موسسین(ساختار هیات امنایی)
سوال۲:آدرس سایت جهت ثبت نام در سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدرا لطفا اعلام کنید؟
پاسخ:در سایت https://tashil.stsm.ir وارد شوید و نسبت به اخذ کد پیگیری اقدام نمایید.
سوال۳:برای جداسازی یارانه فرزندانم باید چه اقدامی انجام دهم؟
پاسخ:با در دست داشتن مدارک شناسایی به فرمانداری مراجعه کرده. و درصورت داشتن شرایط لازم ، نامه مربوط به پلیس +۱۰ را دریافت و در ادامه به آن دفتر مراجعه نماید.
سوال۴:چطور از وضعیت یاران هفعلی خود مطلع شویم؟
اطلاع از وضعیت شمول و یا عدم شمول یارانه کمک معیشتی خانوار با درج کد دستوری #کدملی*۴۳۸۵۷*۴* در تلفن همراه واجد سیم کارت به نام افراد متقاضی انجام پذیر است.
سوال۵:ثبت نام جدید جهت دریافت یارانه کمک معیشتی به چه شکل انجام میشود؟
ثبت نام سرپرستان خانواری که به هر دلیل تاکنون یارانه کمک معیشتی دریافت نکرده اند و یا در حال حاضر به دلیل انصراف داوطلبانه و یا سهوی، یارانه کمک معیشتی دریافت نمیکنند و یا به دلیل حذف ناشی از شناسائی خانوارهای پُردرآمد (مربوط به قبل از اردیبهشت سال ۱۴۰۱) مشمول یارانه نیستند و یا به دلیل عدم مراجعه در زمان مقرر قانونی موفق به ثبت اطلاعات خود در ثبت نام فروردین سال ۱۳۹۳ نشدهاند، می توانند با مراجعه به سامانه https://my.gov.ir نسبت به انجام ثبت نام خود و افراد زیر مجموعه خانوار اقدام نمایند. داشتن شناسنامه ایرانی و کدملی معتبر برای سرپرست خانوار و افراد زیر مجموعه وی و شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار و همچنین شماره شبای بانکی سرپرست خانوار متقاضی و کد پستی محل سکونت خانوار برای انجام ثبت نام الزامی است
سوال۶: آیا میتوان درخواست بازبینی و اعتراض به دهک بندی خانوار داشت؟
ثبت اعتراض به دهک بندی خانوار، فقط در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس اینترنتی https://hemayat.mcls.gov.ir قابل انجام است و پیگیری دریافت نتیجه اعتراض نیز منحصراً از طریق همان وزارتخانه امکانپذیر میباشد.
سوال۷: علت حذف یارانه کمک معیشتی چه چیزی است؟
ثبت اعتراض نسبت به حذفِ یارانه کمک معیشتی، فقط در سامانۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir و پیگیری نتیجه اعتراض نیز منحصراً از طریق همان وزارتخانه و یا تلفن ۶۳۶۹ در تهران امکان پذیر میباشد.
سوال۸: برای برقراری یارانه متولدین جدید چه کاری باید صورت گیرد؟
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی و مسئول انجام بررسی های قانونی و تایید نوزادان متولد شده در هر ماه میباشد. لازم به توضیح است، از تیر ماه سال ۱۳۹۷ تاکنون، یارانه کمک معیشتی کلیه نوزادانی که مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واقع شده اند، در سامانه رفاهی برقرار گردیده است. ضمناً یارانه کمک معیشتی تمامی متولدینی که تاریخ تولد آنان قبل از تیر ماه سال ۱۳۹۷ میباشد، با استعلام و تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ به حساب سرپرست خانوار واریز گردیده است.
سوال۹:آیا سامانه ای جهت ارتباط با دولت و سایر دستگاههای دولتی وجود دارد؟
سامانه ۱۱۱ یا سامد راه ارتباطی مردم و دولت بوده که در کمترین زمان موضوعات طرح و ابلاغ می گردد.
سوال۱۰:در خصوص رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط با دستگاه های دولتی چه مراحلی باید انجام شود؟
- ثبت نام در سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به آدرس : https://tashil.stsm.ir و اخذ کد پیگیری
- مراجعه به دبیرخانه کارگروه (اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان) واقع در خیابان ۲۲ بهمن ( مجموعه اداری غدیر) جهت ارائه کد پیگیری و تکمیل مدارک
- شرکت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان (پس از اعلام زمان توسط دبیرخانه) و طرح موضوع به صورت مختصر و مستند
- اقدام جهت اجرای مفاد مصوبه توسط متقاضی و سایر پیگیری های مورد نیاز از طریق دبیرخانه کارگروه ( اداره کل صمت
سوال۱۱: در سامانه اصناف ایرانیان iranianasnaf.ir چه خدماتی ارائه می گردد ؟
– صدور و تمدید پروانه کسب
– امور مربوط به اتحادیه ها شامل پرداخت حق عضویت سالانه و . . .
– اطلاعات واحدهای صنفی
– ثبت و پیگیری شکایات از واحدهای صنفی
سوال۱۲:جهت ثبت هرگونه درخواست و یا شکایت در حوزه های کم فروشی، گران فروشی، ساعات کار و … چه اقداماتی می توان انجام داد؟
جهت ثبت هرگونه درخواست و یا شکایت در حوزه های کم فروشی، گران فروشی، ساعات کار و … ضمن تماس با سامانه تفلنی ۱۲۴ و یا مراجعه به درگاه اینترنتی ۱۲۴٫ir ، از خدمات مختلف این بخش شامل:
– مرجع قیمت محصولات
– ثبت و پیگیری شکایات
– استعلام گارانتی و …. بهره برداری نمود .
سوال ۱۳:ارائه شکایت به نحوه توزیع اقلام و کالاهای تنظیم بازار ( مرغ ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، شکر و . . . ) به چه صورت خواهد بود؟
با مراجعه به سامانه رهتاب ( راهکار هوشمندانه تنظیم الکترونیکی بازار ) به آدرس : rahtab.net ، امکان ثبت نام، خرید در سامانه، آگاهی از اطلاعات فروشگاهها و … می توان استفاده نمود.